תרגול צ'י קונג לשחרור נוקשות, מתח וכאב בגוף.

נוקשות בגוף, מתח וכאב הם חלק בלתי נפרד מחיינו, כך רובנו מאמינים. אנחנו מתייחסים לכאב כאל "סימפטום" שמופיע מידי פעם. כל שעלינו לעשות הוא לגרום לו להפסיק במהירות האפשרית. אחת הדרכים השכיחות לעשות את זה, היא לצרוך משככי כאבים. ברגע שהכאב עובר אנחנו לא חושבים עליו יותר. מנגד, יש את האנשים שהכדורים האלה כבר לא עוזרים להם .או לחילופין גורמים להם לתופעות לוואי בריאותיות, הם מתייאשים ופשוט לומדים "לחיות עם הכאב".

ככל שאנו מתבגרים התחושות הללו הופכות לנפוצות יותר .לפעמים נדמה נראה שהכאב והמגבלה ימשיכו ללוות אותנו ובעצם, הם חלק בלתי נמנע מתהליכי ההתבגרות.

לא פעם שואלים אותי התלמידים והמטופלים שלי מה אתה מציע לכאב ברכיים/ צוואר/ גב?. איך אתה מציע לטפל בכאב שהופך מאקוטי לכרוני, כזה שפוגע בתפקוד היומיומי ומפריע לשגרת החיים?. יש פעמים שזה לא ממש כאב אלא שמדובר רק על "תחושת נוקשות" שאיתה אנחנו מתעוררים בבקרים. נוקשות ואי נוחות שמלווה אותנו לאורך היום. ויש פעמים בהם גם תחושות רגשיות באות לידי ביטוי בתחושות פיזיות בגוף. למשל תחושת כמתח, דאגה, פחד אשר בעקבותיהן אנחנו חווים כאב וכיווץ בשרירים באזורים מסויימים בגוף. האם יש מה לעשות עם זה?

איך אפשר להקל על כאבים ונוקשות בגוף

כמטפל ברפואה סינית מעל 20 שנה, פגשתי בקליניקה ובכיתות הלימוד שלי אלפי מטופלים. כאלו שסבלו מכאבים, נוקשות ומגבלות תנועה ברחבי נגוף. המטופלים היו ברובם מבוגרים והתלוננו על כאבי גב תחתון, נוקשות וכאב בכתפיים והצוואר. תלונות נוספות היו בעיה בשיווי המשקל וכאבי רגליים וברכיים.

אחרי שנים של תרגול צ'י קונג וטיפול באנשים, אני כבר סמוך ובטוח שיש דרך המדוייקת יותר לטפל בבעיות הכאב. הדרך היא לתת לאנשים את היכולת והמודעות לתרגל באופן עצמי. לאפשר להם שלא יהיו תלויים במשככי כאבים, במטפלים ובפיתרונות חיצוניים.

תרגול הצ'י קונג הוא פיתרון נהדר ויעיל לבעיות של מתח, נוקשות, כאב ומגבלות תנועה בכל רחבי הגוף. התרגול מאוד עדין וכמעט אינו דורש מאמץ או נסיון קודם. שילוב התנועה והנשימה בתרגול מאוד מרגיע את הנפש ואת מערכת העצבים שלנו ותורם להרפיית תחושת המתח שאנו חווים ביום יום.

תרגול צ'י קונג להקלה על כאב ונוקשות

כמורה לצ'י קונג מרפא, אני משלב את הידע המעשי שלי ברפואה סינית, ומשתדל לחבר את התנועות לכלי טיפולי אפקטיבי עבור התלמידים והמטופלים שלי. כאשר הם מבצעים את התרגול שוב ושוב הם חווים הקלה משמעותית בנוקשות והכאב מהם הם סובלים. זאת גם הסיבה שלאורך השנים בניתי וצילמתי קורסים יעודיים של תרגולי צ'י קונג המתמקדים בנושא הטיפול בנוקשות והכאב באזורים הכי נפוצים בגופנו.

תחילה התמקדתי במתן פיתרון לכאב הנפוץ מכולם: כאב גב תחתון,. המחקרים מראים שכ 80 אחוז מהאוכלוסיה סובלת או תסבול מכאב כזה או אחר בגב התחתון. גם אני אישית נפגעתי לפני שנים רבות בגב התחתון ועד היום אני מתרגל כשגרה מידי בוקר כדי להגמיש ולשמר את יכולת התנועה בגב.

בהמשך ביקשו ממני המטופלים שלי לבנות מערך תרגול שיעזור להם בתחושת המתח והכאב שהם מרגישים בחגורת הכתפיים והצוואר. הפעם בחרתי לחבר בין הצורך לשחרר את אזור הכאב, יחד עם ההבנה שכאשר יש מתח באזור הזה, ניתן לשחרר אותו בשילוב של תנועה ונשימה שישחרר את "הרמה האנרגטית" שחסומה במקום, ולעיתים גם את המתח הרגשי נפשי ממנו אנשים סובלים בדרך כלל.

כאן באתר, תוכלו למצוא קורסים רבים נוספים שמתמקדים בתרגול צ'י קונג להקלה על כאבים ומגבלות תנועה כדוגמת המדריך לשיחרור הכאב בעמוד השדרה והגב העליון והתחתון שעוזר לטפל בכל המפרקים כמו מפרקי הירך, האגן או שורש כף היד.

אחד מהקורסים הנוספים שבניתי, במיוחד עבור הקהל המבוגר יותר הוא: מדריך לטיפול והקלה על כאבי ברכיים ורגליים, זאת משום שידוע שככל שאנו מתבגרים בעיית כאבי ברכיים, שחיקת סחוס, דלקתיות במקום הולכת והופכת נפוצה יותר ויותר ואף מובילה לפגיעה ביציבות ובשיווי המשקל.

תרגילים להקלה על כאב ונוקשות בגב, בכתפיים ובצוואר

אני רוצה לצרף לכם כעת את הסרטון הראשון שצילמתי עבורכם כדי שגם לכם יהין הכלים לדעת "איך משתחררים מנוקשות בגוף".

את הוידאו הזה צילמתי בטבע מתוך רצון לאפשר לכם לחוות את תחושת הרוגע שהצ'י קונג מאפשר .שילוב התנועות המתאימות המקלות על נוקשות,כאב ,מתח באיזורים הכי נפוצים מהם אנו סובלים. רובנו סובלים מכאב בכתפיים וצוואר, אגן, הגב ועמוד השדרה.

כמטפל ברפואה סינית משנת 1998 חשוב לי מאוד לאפשר לכם לקבל את כל הידע .להסביר את החוכמה העתיקה הזו ולחבר אותה לצ'י קונג. הנסיון מראה שכאשר אנו מבינים לעומק מה הבעיה ברמה האנטומית והאנרגטית נפעל בהתאם. כשנבין את הפיתרון שאני מציע ומסביר, תתרגלו בהתמדה ותגיעו לתוצאות טובות יותר.

הכנתי עבורכם סרטון המשך שבו אני מסביר בצורה מאוד מפורטת את התנועה השניה מהוידאו. התנועה היא הבסיס העיקרי לתרגול והיא מתמקדת בהקלה על מתח וכאב בכתפיים והגב.

בוידאו הבא תוכלו למצוא את ההסבר לתנועה והתרגול כולו מתוך הגישה המערבית האנטומית כולל דוגמאות. חשוב לי גם להסביר את התהליך האנרגטי/ תנועתי שמתקיים בעת התרגול שלנ. מהם מסלולי האנרגיה (המרידיאנים) השותפים לתרגול. איך כל זה מתחבר לידע שלי כמטפל ברפואה סינית, דיקור וצ'י קונג מרפא.

איך לשחרר מתח ונוקשות מהכתפיים

הנה לכם וידאו ההסבר "שיחרור כתפיים ממתח ונוקשות"

מוזמנים תמיד לפנות אלי בשאלות…התלבטויות…

בברכת בריאות ונשימה

דניאל סמלסון – מורה בכיר לצ'י קונג מרפא, רפואה סינית וטאי צ'י צ'ואן

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי