איך תרגול הצ'י קונג תורם לריפוי

תרגול צ'י קונג נתפס בעיני רבים כאימון איטי שאותו עושים רק "זקנים" בפארקים בסין. אחרים חושבים שזהו סוג של תפילה, דת או תרגול איזוטרי לא ברור. וזאת, מכיוון שקיימת חוסר הבנה לגבי יכולתו של התרגול לתרום לבריאות הכללית והגופנית שלנו. פעמים רבות אני נשאל איך יכול להיות שתנועות כאלו איטיות ו"חלשות" יכולות לחזק את גופנו. אני מניח שהתהייה נובעת בעקבות הגישה המערבית של אימוני הכושר והכח שכולנו מכירים, בהם צריך להתאמץ ולהזיע כדי לשמור על כושר גופני ובריאות. כאן בהמשך אסביר מה מיוחד בתרגול הצ'י קונג ואיך "עדינות" התרגול שלו מחזקת ומרפאה.

איך אימון צ'י קונג מגמיש ומחזק את הגוף?

רוב האנשים העוסקים בכושר גופני מתרגלים אימוני כח מול התנגדות, אם בשימוש במשקל הגוף כשכיבות שמיכה, ואם כמנויים בחדרי כושר, מרימים מישקלות. או לחילופין. אנו פעילים בחוגי יוגה או פילאטיס שמגמישים ומחזקים את הגוף שלנו בצורה אקטיבית.

תרגול הצ'י קונג שונה מאוד בדרך שבו מתקיימת התנועה בגוף ובכך הוא תורם ללחיזוק השרירים, הגמישות, התנועה והכח.

מבחינת חיזוק הגוף והשרירים: התנועה האיטית מפעילה את שרירי הליבה שלנו לצורך ייצוב הגוף במרחב התרגול. המפרקים מגייסים המון שרירים קטנים לפעולה, מחזקים ומייצבים אותם.

טווח התנועה: התנועה הרכה והעדינה מפעילה את המפרקים והגידים בצורה חלקה וזורמת ובעיקר לא מעמיסה עליהם. זהו תרגול שמתאים מאוד למבוגרים שסובלים ממגבלות תנועה או נוקשות.

גמישות: תנועות הצ'י קונג עובדות לאורכם של השרירים ולרוחבם. תנועות גוף אלו יחד עם ההפניות הרבות לצדדים מגמישות לא רק את השרירים אלא גם את הגידים והמפרקים. רופאים רבים מגדירים בריאות פיזיולוגית כגוף גמיש, וזה חשוב העיקר ככל שמתבגרים.

*** חשוב לזכור שככל שהגוף מתבגר היכולת שלו משתנה ואנו חייבים למצוא דרך תואמת יותר לתרגל, לשמור על כושר, גמישות וכח באופן שייטיב עם הגוף והבריאות שלנו.

איך תרגול הצ'י קונג מקל על כאב?

הרפואה הסינית מדברת על כאב בהקשר של "חסימת זרימת אנרגיה ודם". אם ניהיה מסוגלים לשחרר את החסימה הזו, המגבלה והכאב יפחתו ואף יעלמו – וזוהי בדיוק המהות של הצ'י קונג. התנועה והנשימה בתרגול מכוונת את זרימת אנרגיית החיים (צ'י) אל הרקמות והשרירים. הזרימה עוברת במסלולי המרידיאנים ולאורך המפרקים שלנו, כך "החסימות" משתחררות והכאב פוחת.

תלמידים רבים שלי הגיעו לקבוצות התרגול עם כאבים באיברים שונים, נוקשות בגוף ומגבלות תנועה. חלק סבלו מכאבי גב או צוואר חלק מבעיות בברכיים, שיווי המשקל ועוד. לאחר כמה חודשי תרגול הם שיפרו משמעותית את התנועתיות שלהם, הכאבים ירדו ואף נעלמו.

לאורך השנים בניתי קורסי צ'י קונג ייחודיים הכוללים מגוון של תרגילי צ'י קונג המתאימים למצבי כאב ומגבלות תנועה :

הקורס להקלה על כאבי הגב

הקורס להקלה על כאבי הכתפיים והצוואר

הקורס לשיפור היציבה ושיווי המשקל , ועוד עוד.

בסרטון המצורף תוכלו לשמוע על שינויים מהותיים בבריאות הפיזית, הרגשית והרוחנית בעקבות הצ'י קונג:

האם יש חשיבות לתרגול יומי והתמדה??

ככל שנתרגל יותר כך נחווה שיפור ואף נלמד איך לתחזק את גופנו. זהו לא סוד שמי שרוצה להשתפר במשהו חייב להביע נכונות, מחוייבות, להשקיע זמן ולהתמיד. זה נכון לגבי כל תחום בחיים ובוודאי שלגבי תחזוקה גופנית. אופי התרגול בנוי מחזרתיות, כל סדרת תרגול כוללת כ 8 עד 12 תנועות. כל תנועה נעשית כ 8 פעמים. כך נוצרת זרימה טובה של תנועה, אנרגיה ודם בגופנו. כאשר אנו עושים זאת על בסיס יום יומי נחווה שיפור עצום בבריאותנו וברמת החיוניות שלנו.

הכנתי לכם כאן בסרטון המצורף תרגול זורם של כ 20 דקות שמתאים לכל גיל . אין צורך בנסיון קודם אלא רק ברצון וזמן שאנו מפנים עבור עצמנו. אני ממליץ לתרגל כ 3 פעמים בשבוע את הסדרה ולהתקדם לפי היכולת האישית.

אני מזמין אתכם לתרגל ולחזור אלי בכל שאלה ובקשה.

בברכת תרגול ובריאות , דניאל.

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי