איך להעלות אנרגיה ולהתמודד עם חולשה ועייפות

אחת מהתופעות הנפוצות "בעולם המודרני " היא עייפות ותשישות כרונית. אנשים רבים מתנהלים יום יום בחוסר אנרגיה שלעיתים גורם למצב רוח ירוד. יש סיבות רבות לעייפות מצטברת, חלקן בריאותיות וחלקן נפשיות.

הרפואה המערבית מייחסת לעייפות מס' גורמים: חוסר שינה, תזונה לא מתאימה, חוסר איזון הורמונאלי, חוסר בויטמינים כ b12 , בעיות כאב מתמשכות, עומס נפשי, מתח ועוד.

אך הרפואה הסינית מתייחסת לעייפות בעיקר כחוסר איזון אנרגטי באיברי הריאות, הטחול, הכבד והכליות. הכוונה בכך היא שהתפקוד האנרגטי של האיברים הללו לקוי. על פי התאוריה הסינית עלינו להחזיר את התפקוד והזרימה האנרגטית לתקנה. כאשר הדבר הזה יתבצע, הסימפטום של העייפות יפחת ואף יעלם.

עייפות וחולשה בעיניים סיניות ומערביות

לשם הסדר הטוב, נעשה מעט השוואה וסדר במושגים השונים בהם משתמשות שתי הגישות:

חולשת אנרגיית הטחול יכולה להוביל ל: אכילת יתר, עליה במשקל, חוסר בויטמינים כ b12.

חולשת אנרגיית הריאות יכולה לגרום לעייפות, חוסר בחמצן בגוף, קושי להרדם.

חולשת אנרגיית הכליות מובילה בדר"כ לחוסר איזון הורמונאלי.

לרפואה הסינית יש כלים רבים לעזור בהתמודדות עם חולשה ועייפות. אחד מהכלים היעילים הוא תרגול יומיומי של הצ'י קונג. התנועות הרכות והעדינות לא דורשות מאמץ גדול ולכן אידיאליות למצב זה.

בוידאו המצורף אני מדגים תרגול שנקרא "לדחוף את שמיים", התרגיל עוזר לאזן את האנרגיה של "שלושת המחממים" (המחמם העליון: איבר הריאות, המחמם האמצעי: איבר הטחול, המחמם התחתון: איבר הכליות.) זוהי פונקציה חשובה בגופנו שעוזרת לאזן בין שלושת יצרני האנרגיה הגדולים האלה. תרגיל זה תומך בעיקר בריאות שנחשבות על פי הרפואה הסינית ל "מאסטר של האנרגיה". כלומר הריאות הן הייצרן הגדול של האנרגיה וגם זה שאחראי לחלק אותה בגופנו.

הריאות מאוד מיוחדות בתפקודן והן אחראיות גם על חיזוק מערכת החיסון שלנו. " סדרת הצ'י קונג היונה" מתמקדת בעיקר בעייפות וחיזוק מערכת החיסון דרך התמקדות בריאות. התרגול בסדרה עדין מאוד ומתאים למתחילים ולאנשים שמרגישים חולשה משמעותית.

ברפואה הסינית, אנו מאמינים שחוסר פעילות גופנית גורם לתקיעות בזרימת האנרגיה בגופנו. התקיעות הזו אחראית על חוסר איזון במנגנון ההפקה של האנרגיה בגופנו. זאת בדיוק הסיבה מדוע תרגול הצ'י קונג כל כך חשוב במצבי חולשה ועייפות. הוא מאפשר לנו לתרגל ולהניע את גופנו גם כשאנו מותשים.

כשאנו מרגישים שהתחזקנו ואנו מוכנים לעבור לשלב הבא, אפשר להגדיל את הדרישה מגופנו. ככל שנבצע תרגול מתקדם יותר, כך כמות האנרגיה שאנו מייצרים תגדל וותשפר את התנועתיות של הגוף.

סדרת "מגן הרוח הגדולה – fang feng drgon" מיועדת בדיוק לכך. התרגול מחזיר את התנועה והגמישות לגופנו ומעצים משמעותית את ייצור האנרגיה. כך התרגול עוזר להתמודד עם חולשה ועייפות וכמובן לחזק את מערכת החיסון שלנו.

בוידאו המצורף אני מדגים לכם כמה תנועות מהסדרה הייחודית הזו:

ההמלצה היא לתרגל יחד עם הוידאו כמה רגעים, פעם בבוקר ופעם בערב כדי לאפשר את התחלת עליית רמת האנרגיה. מנסיון של תלמידים ומטופלים רבים, התרגול המלא עם שני הקורסים עליהם כתבתי לכם למעלה ("מגן הרוח הגדולה" ו"סדרת היונה") עוזרים מאוד להשתקם ולשפר משמעותית את הבריאות שלכם בכל הרמות.

אחד הדברים שאישית אני מאוד אוהב הוא לעסוק בפעילות גופנית . טאי צ'י הוא פעילות מתונה שעוזרת לי לשמור על גמישות הרגלים והברכיים. התרגול משפר גם את זרימת האנרגיה ואת המיקוד והזיכרון.

צרפתי עבורכם קטע מתוך תבנית התנועה "יאנג סטייל בסגנון קצר" . אני מתרגל מעל 20 שנים והרבה מתלמידי עוסקים אף הם בצ'י קונג ובטאי צ'י.

את הסרטון צילמתי על שפת נהר הטריסולי, בנפאל. צפו להנאתכם:

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי