איך לשחרר את הכתפיים ולשפר את היציבה

היציבה מתחילה ממבט העיניים

רבים מאיתנו לא מודעים לכך, אך היציבה ותנועת הגוף קשורים מאוד למבט העיניים. נדייק ונאמר שלכיוון שאנו מתבוננים, הגוף פונה. לדוגמא, אם יש לנו הרגל להביט מטה, לרוב תהיה לפלג הגוף העליון שלנו לנו נטייה קדימה. לאנשים רבים החזה מאוד "בולט"  ומושך איתו את הצוואר והכתפיים.  כתוצאה מכך, מערך השרירים בגוף מתארגן מחדש ומאלץ את הגוף לצעוד בצורה לא זקופה. זה מייצר מתח בשרירי הרגליים, הישבן והגב ופוגע גם בשיווי המשקל שלנו. 

כדי לשפר את היציבה ושיווי המשקל רצוי למשוך בעדינות את מנח הצוואר שלנו לאחור, לוודא שהסנטר שלנו מקביל לאדמה ולשחרר את שרירי החזה. מכיוון ששרירי החזה חזקים משמעותית משרירי הצוואר ממשיכה הנטייה להתכנס פנימה ומטה. צילמתי לכם כאן וידאו הכולל תרגיל פשוט שמשחרר את החזה והכתפיים, כך מתאפשר לצוואר והראש לחזור למקום המתאים. התרגול גם משפר את נפח הריאות ואיכות הנשימה . 

הרגליים כבסיס היציבה

עכשיו הגיע הזמן לטפל בבסיס הגוף והיציבה שהוא  – הרגליים. כבר הבנו את החיבור בין מבט העיניים, הכתפיים, החזה והצוואר ליציבה. אבל אם לא נטפל "בשורש" הבעיה לא נוכל להתקדם . בגיל מבוגר הגוף שלנו מתקבע יחד עם השרירים על מנחים שמוכרים לנו. שנים של נטייה קדימה מעוותים את השימוש בשרירי הרגלים והגב ומייצרים עומס מיותר. כתוצאה מכך הגידים בקרסוליים והשוקיים נושאים בעומס גדול מידי. יחד עם השינויים הטבעיים של הגיל כל החלק התחתון של גופנו מאבד את הגמישות ולכן יש לנו נטייה לצעוד בנוקשות. שילוב הדברים פוגע גם ביציבה וגם בשיווי המשקל שלנו. בגיל מבוגר זה יכול להפוך לסכנה מוחשית וכל איבוד שיווי משקל יוביל לנפילה ולפציעה חמורה. כאן צילמתי לכם  וידאו נוסף עם תרגול שיעזור להגמיש מחדש את גידי הרגליים והקרסוליים. תרגול יומי של כמה דקות ישפר משמעותית את התחושה באיזור, ישפר את כח הרגליים ויתרום ליציבה זקופה ומתאימה יותר.  

 התרגיל שתראו כעת הוא חלק ממערך התרגילים המועברים בשעורי הצ'י קונג שאני מלמד בבקרים "בזום"

בקבוצה הזו יש הרבה מתרגלות ומתרגלים מבוגרים, לכן מאוד חשוב לי לעזור ולתת כלים לשיפור היציבה ושיווי המשקל שלהם. תהנו, דניאל.

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי