אימון למבוגרים – צ'י קונג לכל גיל

למה חשוב לנו כמבוגרים לעסוק בפעילות גופנית? 

איך אני יכול/ה לשחרר את הכאב שכל הזמן מלווה אותי?

למה בעצם כואב לי וקשה לי לזוז בבוקר?

אלו מקצת השאלות שאני מקבל מהתלמידים שלי וחשוב לי לציין שכולם מבוגרים, מגילאי ה 60 פלוס ועד מעל 80. שנים רבות שאני מטפל ומלמד בקבוצת הגיל הזו והשאלות האלו חוזרות כל הזמן ורק מוכיחות "שהזמן " לא מחכה לאף אחד. מדובר בשחיקה טבעית של המפרקים ויכולת התנועה של גופנו. מדובר תחילה בתחושה של נוקשות שמופיעה בבקרים כאשר מתעוררים ואם לא מטפלים בכך התחושה הופכת למגבלה בתנועה וכאב שמלווים כל רגע מהיומיום שלנו.  מנסיון של הרבה שנים , תרופות ומשככי כאב הם רק פיתרון זמני, סוג של כיבוי שריפה, מישום שאנו לא ניגשים אל שורש הבעיה. וכן, התשובה מאוד פשוטה, ולרוב מדובר בתופעות שמתרחשות בגלל חוסר פעילות גופנית או בפעילות שכבר לא מתאימה לנו וגורמת לנזק יותר מאשר לתועלת. 

צ'י קונג הוא אימון מעולה למבוגרים, וכך מאפשר לחזור לכושר ובריאות בכל גיל ומצב בריאותי וגופני.

ולמה בעצם הצ'י קונג כל כך יעיל בגיל המבוגר? התרגול עדין מאוד, כמאט ולא מפעיל כח והתנגדות על המפרקים שבמצב הזה כבר עמוסים וכואבים. כך מי שרק מתחיל חווה ממש במהירות הקלה בכאב וגם מקבל חוויה של תנועה נעימה ומשוחררת. לאחר כמה שבועות של תרגול הזרימה של הדם בשרירים ובמערכות הגוף משתפרת ותחושת הנוקשות מתחילה להתמוסס . פתאום קל יותר לקום בבוקר מהמיטה, לצחצח שינים ולעשות את כל הפעולות השגרתיות שאנו עושים. ככל שממשיכים לתרגל יכולת התנועה גדלה, הגמישות חוזרת וכמובן רמת האנרגיה ומצב הרוח משתפרים.

נראה שמיליוני סינים לא טועים !!!. 

למי שרוצה להשתפר בבריאות ובתנועה אני מזמין להשתתף איתנו בשעורי הצ'י קונג שאני מעביר בבוקר.

בוידאו אסביר עוד בהרחבה למה כדאי למבוגרים להתאמן בצ'י קונג

אחד הדברים שמאוד חשוב לנו לתחזק כמבוגרים הוא לשפר את שיווי המשקל, להגדיל את הגמישות של גופנו ולחזק את הרגליים, כך נוכל להימנע מנפילות ופציעות . בגיל צעיר נפילות לרוב מסתיימות באגו פגוע אבל בגיל מבוגר זה יכול להסתיים בפציעה חמורה. בשעורי הבוקר שאני מעביר "בזום" אני מלמד הרבה תרגילים שעוזרים לתלמידים המבוגרים שלי לשפר את היציבה ושיווי המשקל. ברגע שאנחנו יכולים ללכת לכל מקום בחופשיות ובביטחון איכות החיים שלנו משתפרת משמעותית. לכן צילמתי לכם תרגיל פשוט לשיפור שיווי המשקל.

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי