תרגול בכל מקום וכל מצב

תרגול צ'י קונג - בכל מקום ובכל מצב

בסין המודרנית אפשר לראות אנשים מתרגלים צ'י קונג בכל גיל, ובכל מצב בריאותי. אנו רואים אותם מתרגלים לבד או בקבוצות  עם ובלי מוזיקה, פשוט מתמכרים לתנועה הבריאה.

הם מתרגלים מתחת לבניין המגורים, באמצע פארק רחב ידיים, בסלון ובכל פיסת דשא קטנה במרכז העיר הגדולה. מהאנשים האלו אני שואב את ההשראה שלי לתרגל בכל מקום שאליו אני מגיע ולהמשיך ללמד ללא הפסקה, גם כשאני עובר בין מדינות במסגרת המסע המשפחתי שלנו שהתחיל בספטמבר 2019. 

העיר טיבליסי ענקית (מעל מליון תושבים), רועשת ורבגונית. בניינים מודרנים מול מבנים מרשימים מהעידן הסובייטי ושווקים מקומיים פשוטים מול חנויות יוקרה.
יש בעיר הזאת הכל. ולכן, לוקח לי זמן להכיר מטרופולין כל כך גדול.
הדרך שלי להכיר מקום, להתחבר לאנשים ולאנרגיה של הסביבה, היא לשוטט ברחובות.
תוך כדי השיטוט אני מחפש מקומות שיתאימו לי לתרגל צ'י קונג, לצלם סרטון ולהעביר את המסר של האהבה שלי לתנועה ולבריאות.
זאת הדרך שלי להתחבר לאנרגיה של השכונות, הפארקים וגם האנשים שמסתכלים על "המשוגע" שעומד באמצע הצומת ומתרגל.
עם הזמן מתחדד לי שלכל פינה יש תחושה אחרת, אנרגיה שונה, קצב אחר של חיים שמורגש בזמן התרגול. לפעמים אותו תרגיל באזור שונה, עיר או המדינה שונים מרגיש לגמרי אחרת. זאת התבוננות ממקום חווייתי אחר.
באופן אישי, אני מעדיף יותר את הטבע והעיירות הקטנות מאשר את העיר הסואנת. אבל כמו כל דבר בחיים, לכל מקום יש יתרונות, חסרונות ואת הקסם שלו -יין ויאנג.
זה הופך את חווית המסע שלי בעולם למיוחדת יותר, כי יש לי את הזכות להכיר מקומות ואנשים מהרבה מדינות ולהמשיך כל יום ולעסוק באהבה שלי לצ'י קונג.
זאת בדיוק הסיבה שבכל עיר ומדינה אני ממשיך ללמד 5 ימים בשבוע שיעורי שיעורי צ'י קונג ב"זום". זה ממלא אותי, נותן לי אנרגיה ושימחה ומאפשר לי להמשיך את המסע פנימה והחוצה.
היינו בהודו (טעמנו מתאילנד), נפאל, אלבניה ועכשיו- גיאורגיה.לכל מקום אנרגיה שונה וחוויה אחרת והדרך שלי להתחבר אליהן היא בתנועה ובתרגול .

תרגול בעיר טיבליסי גיאורגיה

איך לשפר את שיווי המשקל בגיל מבוגר

כשטיילנו בעיר ראיתי אדם מבוגר מועד וכמעט נופל, פשוט בהליכה על המדרכה שהיתה קצת משובשת. זה לא הפתיע אותי, משום שבשנים בהם אני עובד עם אנשים מבוגרים, בקליניקה לרפואה הסינית ובשעורי הצ'י קונג שאני מלמד… זו אחת הבעיות הנפוצות שחוזרות בגיל זה – נוקשות שמצטברת במפרקי הירך והרגלים. עם הזמן, אנחנו מרגישים שהליכה, יציבה וקימההופכים להיות מאתגרים   עבורנו ואנו נמצאים בסכנת נפילה. 

לכן צילמתי עבורכם כמה תרגילים קלילים שיעזרו לכם לשפר את שיווי המשקל.

אלו אותם תרגילים שאני מעביר בשעורי הצ'י קונג, בכל בוקר "בזום".

אני מזמין אתכם לפנות אלי בכל שאלה בנושאי בריאות ותרגול צ'י קונג, אני אשמח לעזור ולענות.

באהבה תמיד,

דניאל סמלסון

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי