לשחרר מתח בתרגול תנועה ונשימה

איך לשחרר מתח בתרגול תנועה ונשימה

רובינו, אם לא כולנו עוברים אתגרים שונים בחיינו. השנה וחצי האחרונה היתה יוצאת דופן מבחינת רמת החרדה והמתח שנכנסה לחיינו. דאגה מהמצב הבריאותי, דאגה מהמצב הכלכלי, דאגה לחופש הפרט. אנחנו עסוקים בטיפול בחברים וקרובי משפחה. 

כל המתח הזה מצטבר, חודר עמוק לגוף, לשרירים ומשפיע עלינו לרעה. קשה מאוד להירגע  כאשר אנו כל הזמן חושבים ומודאגים. הרגשות והמחשבות כמו תוקפים אותנו ואנו חווים מתח אין סופי.

תרגול הצ'י קונג מאפשר לנו להירגע תוך כדי חיבור של תנועת הגוף, לנשימה ולהקשבה פנימה. הבונוס בתרגול הוא שגם הגוף מתחזק ומתגמש, כאבים ונוקשות נעלמים, ותחושת כח רעננות ושמחת חיים חוזרים לחיינו. 

בשעורי הצ'י קונג שאני מלמד כל בוקר "בזום" אני מדגיש את הקשר לתנועה ולנשימה. חשוב לי להדגיש לתלמידים בשיעור איך לשלב את התנועות האלה בחיי היום יום וכך להגיע לתוצאות מהירות, בהן השקט חוזר לחיינו ואנחנו מחלימים ממחלות וכאבים.

בוידאו המצורף כאן אתן דוגמה קצרה מתוך אימוני הבוקר.

3 דקות פשוטות של צ'י קונג שאפשר לתרגל בבית או בטבע ולהתחבר לנשימה ולשקט שלנו.

אני מאמין שכל אחד יכול לתרגל צ'י קונג, בכל גיל ובכל מצב בריאותי.

בקבוצות התרגול שלי, יש צעירים ומבוגרים, אנשים עם ניסיון קודם וכאלו שפעם ראשונה שמעו על צ'י קונג. המשותף לכולם הוא המוכנות להשקיע זמן בעצמם והמוכנות להיפתח לדרך תנועה חדשה ולפילוסופיה של הצ'י קונג. מכיוון שהתרגול נובע מהרפואה הסינית, הוא מאפשר חיבור מעולה בין הזרמת אנרגיית החיים לתנועה.

בשעורים אני מלמד בכמה רמות:

ברמת ההסבר התאורטי יחד עם הפרקטיקה של התנועה והאנרגיה.

ברמה בה אנו לומדים לנשום, להירגע ולהפחית דאגה מתח ופחד. יש תנעות של הצ'י קונג שממש נועדו לכך. אני משתף את התלמידים בתובנות האלה ומראה להם איך זה עובד ביום יום.

ברמה הפיזית של דיוק התנועה בתרגול הסדרות הקלאסיות של הצ'י קונג, אני מדגיש איך התנועת משתלבות ביום יום, איך הצ'י קונג מקל על כאב הגב או הצוואר, איך לשבת, ללכת  או לעמוד בצורה שתוריד את המתח מהגב או הברכיים. כל תלמיד מקבל יחס אישי ואת הידע לו הוא זקוק.

חלק מהתלמידים חצו את גיל ה 80. עבורם אני שמח לצלם תרגול של צ'י קונג המשלב עבודה עם כיסא כך שבשעורי הבוקר הם מתרגלים יחד איתנו ונעזרים בכיסא. 

בוידאו שהכנתי לכם אני מדגים 3 תרגילים מסדרת צ'י קונג לשיפור מצב הגב. אני ממליץ לתרגל פעם בבוקר ופעם נוספת בערב. וכמובן להקשיב ליכולת האישית לאורך כל התרגול.

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי