פעילות גופנית כדרך להתבוננות עצמית ושיפור

תרגול צ'י קונג ברמת הגוף והתודעה

אחד הדברים שהובילו אותי להעמיק בתרגול הצ'י קונג לאורך שנים היתה התחושה שלא מדובר רק בהתעמלות, אלא על הרבה יותר מאשר פעילות גופנית בריאה. נכון שממש כיף לתרגל צ'י קונג, ונכון שהאימון קל יחסית ולכן מתאם גם למי שלא בכושר או מבוגר יחסית. תרגול הצ'י קונג מבוסס על התאוריה והפילוסופיה של הרפואה הסינית, מעצים את זרימת אנרגיית החיים וכאן אנחנו מבינים עד כמה ייחודי התרגול הזה.

בעיני, מה שיותר מיוחד ומושך בתרגול הצ'י קונג הוא היכולת להתבונן בעצמנו בעת התנועה – התרגול האישי, המודע, הנושם, המדיטטיבי של הצ'י קונג המאפשר להיות נוכח בעת התרגול. התנועה האיטית מספקת את היכולת להבחין בכל פרט של התנועה, בכל פרט של הנשימה. השילוב המיוחד של התנועה והנשימה, ההתבוננות ושיחרור המחשבה מהווה כלי להתפתחות עצמית.

התפתחות עצמית היא היכולת להתבונן בעצמנו כאן ועכשיו. מה אנו חויים, מה אנו מרגישים, איך המחשבות משפיעות עלינו, מהם דפוסי התנועה שסיגלנו עד כה ואיך הם תורמים או מעכבים אותנו, מה המצב הגופני שלנו והאם אנו מוכנים לתרגל כדי לשפר אותו, איך הבריאות הגופנית מושפעת או משפיעה על הבריאות הנפשית רגשית שלנו.

כשאנו מתרגלים אנו קובעים מהי מטרת התרגול. האם אנו רוצים להגמיש ולחזק את הגוף, האם לטפל בבעיית כאב או מגבלה בתנועה. או אולי לקחת את התרגול צעד קדימה לכיוון השינוי של המודעות שלנו.

בשעורים שאני מעביר מידי בוקר "בזום" אני מלמד סדרות תרגול קלאסיות וגם כאלו שאני פיתחתי לאורך שנים. אני תמיד מאפשר לתלמידים לראות עוד ווריאציות שונות שיתאימו ככל האפשר ליכולות השונות שלהם. לכן השעורים מאוד מגוונים ומעניניים והתלמידים חוזרים שוב ושוב לתרגל בשיעורים.

בוידאו המצורף אני מדגים תרגול של כ 40 דקות המורכב ממקטעי תרגול שונים שחוברו יחד. כל מקטע נמשך כמה רגעים ומסתיים בתנועת איסוף אנרגיה. יחד המקטעים מהווים תרגול מלא וזורם המומלץ לכולם, ממש בדומה לדרך בה אני מלמד בשעורים ובקורסים.

תרגול ולימוד צ'י קונג ברמה מתקדמת

אני רואה את תרגול הצ'י הקונג ככלי להתבוננות מודעת, טרנספורמציה בתנועה, צ'י קונג תודעתי. בשעורים שאני מלמד אני משתדל להדגיש לתלמידים את כל קשת האפשרויות שיש לצ'י קונג להציע. מפעילות גופנית בריאות למבוגרים וצעירים דרך תנועה משקמת לשחרור ושיפור מצב כאוב או פציעה שקיימת, ועד מדיטציה בתנועה כדרך לשפר את האנרגיה ולחזק את מערכת הנשימה והחיסון שלנו. כל האפשרויות הללו קיימות בתרגול.

ככל שאנו מתרגלים, אנו מבינים יותר לעומק את המשמעות של הצ'י קונג, את החיבור בין התאוריה של הרפואה הסינית, לזרימת האנרגיה במסלולי המרידיאנים, את החיבור בין זרימת האנרגיה לתנועות שאנו מבצעים בשעור. איך כל המכלול מצטרף יחד לכלי בריאותי תנועתי וליכולת להתבונן וללמוד על עצמנו ובהמשך להתפתח ולהישתנות בכל תחומי החיינו.

למי שמעוניין בתרגול הצ'י קונג כדרך חיים, בכלי בריאותי והתפתחותי, אני מציע להצטרף לקורס המעמיק ללימוד ותרגול הצ'י קונג .הקורס מעמיק מאוד ומאפשר לכולם להצטרף ללא קשר לניסיון קודם ואף להגיע לרמת מדריך.

בידאו שאצרף אני מסביר על כל המידע שמלמד יחד בקורס שמתחיל בכל שנה בתחילת אוקטובר.

 

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי