שינוי מנטאלי ורגשי (טרנספורמציה) בעזרת תרגול צ'י קונג

תרגול צ'י קונג מבוסס על הפילוסופיה של הרפואה הסינית. בכך הוא משלב בצורה ייחודית תנועה רכה ונעימה שנועדה לחדש ולהמריץ את זרימת האנרגיה בגופנו. אותה זרימה אנרגטית עוברת במסלולי המרידיאנים, באיברים הפנימיים וברקמות הגוף. על פי התאוריה הסינית, כל מצב אותו אנו חויים, בריאותי, פיזיולוגי או ריגשי נובע מתנועת האנרגיה בגופנו. יותר מכך, דפוסי זרימת האנרגיה מושפעים וקובעים דפוסי התנהגות ומחשבה שלנו.

ברפואה הסינית יש 5 יסודות המבוססים על זרימת אנרגיה ב 5 איברים מרכזיים.

איבר הטחול – אלמנט אדמה – מייצג יציבות, ביטחון, מחשבה – חוסר ביטחון, דאגה

איבר הריאות – אלמנט מתכת – מייצג פתיחות, שיחה, דיוק – מלנכוליות, עצב סגירות.

איבר הכליות – אלמנט מים – מייצג פוטנציאל, כח, וזרימה – פחד, חשש, תקיעות.

איבר הכבד – אלמנט עץ  – מייצג תקיעות, כעס, תסכול – גמישות, עשייה, הגשמה

איבר הלב – אלמנט אש – קינאה, חוסר שמחה או פירגון – שמחה, יצירה, חמלה

סוגי צ'י קונג רבים משלבים תרגילים שמשפיעים על האנרגיה של 5 האיברים והאלמנטים וכך משנים את מצב התודעה שלנו

בקורס מדריכי הצ'י קונג שאני פותח בקרוב, אני מלמד בצורה יסודית ועמוקה את הפילוסופיה והתאוריה של הרפואה הסינית.

אני מאמין שמתרגל צ'י קונג ומורה לעתיד צריך לדעת לשלב את המודל התאורטי עם התנועה הפרקטית. בוידאו אני מסביר ומדייק איך תרגול התנועות  מחבר את המודלים האלה.

לאחרונה קיימתי שיחה עם תלמידה מקורס הסמכת מדריכי צ'י קונג הנוכחי. שאלתי אותה למה היא בחרה לתרגל צ'י קונג? מה התרגול שינה בחייה לאורך השנה בה היא מתרגלת ואיך הוא תרם לה?

היא סיפרה שלאורך הרבה שנים היא הרגישה חוסר איזון, כל דבר הפריע לה, עיצבן אותה. היא היתה מאוד מודאגת והרגישה שהיא מאבדת שליטה על חייה.

בסרטון כאן, אני משתף בתוכן השיחה שלנו ואיך הידע המעמיק שהיא למדה בקורס משתלב כיום בחייה.

תלמידים רבים מספרים על שינויים רבים שהם חווים תוך כדי ההתמדה בתרגול הצ'י קונג. חלקם מספרים על שינויים לטובה בכושר הגופני, תחושה של גמישות והקלה על כאב כרוני, עלייה ברמת התפקוד והאנרגיה וכמובן שינויים חיוביים במצב הרוח.

לעיתים אנו מרגישים שההתמדה בתרגול קשה לנו, שמרוץ החיים שואב אותנו ואנו מוותרים לעצמנו. ברגע שנעבור את השלב הזה, ונתרגל אפילו כמה דקות ביום, נקבל תוצאות טובות יותר. זה נכון לגבי כל דבר אותו אנו עושים ורוצים לקבל תוצאה או שינוי מעמיק כמו למשל נגן גיטרה, מתרגל כל יום ומשתפר לאורך השנים (רק אם הוא מתמיד בתרגול).

אני מעודד את התלמידים להתנסות בשינויים שההתמדה בתרגול מביאה, לשתף אותי בתחושות ובמחשבות שלהם. חשוב לי מאוד לשמור על קשר אישי ויומי עם התלמידים כדי לעזור להם, בשאלות שעולות, ללוות את התהליך של "הטרנספורמציה" והשינוי הגופני נפשי שהתרגול מציף.

ככל שנתרגל עם כוונה נכונה, כל הטרנספורמציה, השינוי הגופני – ריגשי – מחשבתי ייתרחש וישפיע על חיינו בכל הרבדים. זה הייחוד של קורס מדריכי הצ'י קונג שאני מלמד. התנועות חשובות… אבל לא רק הן.

בסרטון הבא אני משתף איתכם את בתוכן השיחה שקיימתי עם תלמיד נוסף בקורס מדריכי הצ'י קונג. הוא שיתף אותי שכעת הוא עובר תקופה מאוד עמוסה בחיים ובעבודה וקשה לו להתמיד בתרגול. דיברנו על המשמעות של ההתמדה, על הקושי שהוא חווה ואיך המודל של הרפואה הסינית מתייחס לקושי הזה. בחרנו יחד 3 תרגילי צ'י קונג והעמקנו את ההתבוננות בהם.

כולנו עוברים תקופות כאלו וחשוב שנדע איך להתמודד עם הרגשות הללו. איך להתמודד עם מצבים בהם אין לנו לנו חשק וכוח לתרגל. מצבים בהם אנחנו לא מאמינים שנוכל להתקדם או שאנו משווים את עצמנו לאחרים ומאבדים מוטיבציה.

אני מאמין שהתלמידים שלי הם השגרירים הכי טובים לתרגול הצ'י קונג. החוויות שלהם מהלימוד בקורס מדריכי הצ'י קונג, והיכולת שלהם לשתף כאן הם המידע האמיתי שיעזור לכם להבין לעומק מה ההשתתפות בקורס תורמת.

לירון, מתרגל כשנתיים צ'י קונג בוגר קורס הסמכת מדריכי צ'י קונג שנה א', כעת תלמיד בשנה ב' וכבר התחיל ללמד צ' קונג. ביקשתי ממנו לשתף כמה בכמה מילים בדרך שאותה הוא עבר מאז התחיל ללמוד איתי צ'י קונג. למה הוא בחר להצטרף אל קורס המדריכים מה הוא למד וחווה בו:

למי שמעוניין להעמיק בידע, לתרגל צ'י קונג, לקבל כלי משמועתיים לשינוי בחיים, לשחרר מתח ולחץ, להניע אתה גוף בצורה בריאה לאורך שנים ללא כאב או מגבלה, מוזמנים לפנות אלי ולקיים שיחה אישית.

מידע נוסף תוכלו לקבל על קורס מדריכי הצ'י קונג כאן .

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי