צ'י קונג למתקדמים – איך להעמיק את יכולת התנועה והכושר ?

בכל שלב בחיים שלנו כצעירים ומבוגרים אני ממליץ לעסוק בפעילות גופנית ולשמור על כושר. כשאנחנו צעירים, האימון הגופני שלנו כולל הרבה אימוני כח, סיבולת והוצאת אנרגיה. חשוב לנו להיראות טוב ולהרגיש טוב, לשמור על משקל תקין ולעיתים גם להיות השגיים. ככל שאנו מתבגרים, המטרות שלנו בחיים משתנות ואיתן הסיבות לפעילות הגופנית. עם השנים היכולות הפיזיות שלנו משתנות וחשוב להתייחס בכבוד למגבלות שלנו. אימון בגיל מבוגר יותר חייב להתאים למצב הבריאותי הקיים.

אני מאמין שככל שנתמיד ונתרגל בפעילות גופנית, וספציפית בצ'י קונג כך ניתרם בבריאות ובכושר שלנו. יש יתרון לתרגול צ'י קונג בגיל צעיר כדרך לתחזק את גופנו ובריאותנו וללמוד מוקדם תנועה בריאה. עם זאת, גם בגיל מבוגר זאת אחת מהפעילויות הגופניות הבטוחות להתחיל תרגול עדין ועדיין לשפר את הכושר והיכולת.

התנועות שאנו מבצעים בצ'י קונג רכות וזורמות, משפרות את הגמישות, התנועה והיציבה . לאורך הזמן השרירים מתחזקים וכאבים מהם סבלנו פוחתים ואף נעלמים. לימוד הצ'י קונג מאפשר מגוון אין סופי של תרגילים שנותנים מענה כמעט לכל בעיה וכאב. התרגול משלב נשימה והקשבה ולכן מאוד מרגיע את המחשבות והרגשות.

חשוב לציין שבעולם הרבה צעירים ומבוגרים מתרגלים צ'י קונג בקבוצות משולבות. אישית אני רואה בכך יתרון משום שכך נעשית למידה הדדית, אני יכול לראות זאת גם בקבוצות שאני מלמד. בקבוצות האלה אנחנו לומדים מהבסיס ועד לרמה המתקדמת ביותר והאימון מותאם לכל הרמות והיכולות.

בוידאו שצירפתי כאן לדוגמא, אני מראה איך אני לוקח תרגיל די פשוט שעובר על תנועת הגב ומפתח אותו. התרגיל מתאים למי שיש לו מגבלת בעמוד השדרה ומאפשר את הגדלת התנועה והגמישות. זהו תרגיל שלימדתי "בקורס הסמכת מדריכי הצ'י קונג" שם הראיתי איך אני לוקח תרגיל מרמת הבסיס לרמה המתקדמת ומשלב בו ווראיציות. בתרגיל הזה התלמידים לומדים איך אפשר להתאים את התרגול לכל מצב בריאותי וגיל ומבינים לעומק איך לנוע,. ויותר מכך הם לומדים לקחת את עקרונות התרגול הנכון ולהטמיע אותו באימון האישי שלהם.

חלק מאוד חשוב בהתפתחות שלנו כאנשים שמתרגלים פעילות גופנית כלשהי ומטפחים את בריאותינו, הוא לרצות להתפתח ולהעמיק הלאה ולפתח את הידע שלנו . רבים מאיתנו התאמנו במשך שנים בשיטות וגישות שונות ורוצים לאפשר לגופנו לנוע בדרך חדשה ומותאמת יותר. יש הרבה מטפלים ומדריכי תנועה שרוצים להעמיק את הידע ולשלב את תרגול הצ'י קונג עבורם ועבור הלקוחות שלהם. קורס "הסמכת מדריכי הצ'י קונג" שאני מלמד מותאם בדיוק לשתי האפשרויות הללו. גם למי שרוצה לתרגל ולהעמיק עבור עצמו, וגם למי שרוצה ללמד ולשלב את הצ'י קונג בידע שיש לו.

כדי ללמוד עוד ולהעמיק את הידע בהוראת אומנות הצ'י קונג, אני מזמין אתכם להשתתף ב"קורס הסמכת מדריכי צ'י קונג" שאני פותח בקרוב. כל הפרטים הסרטון המצורף ועוד מידע בקישור כאן: https://bit.ly/3h3n2Vq

אני מצרף לכם גם את סרטון ההסבר המלא על קורס הכשרת מדריכי הצ'י קונג.

אני מזמין את כולם לשאול, להתיעץ ולתרגל

באהבה , דניאל

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי