למה פעילות גופנית חשובה לבריאות – ואיך תרגול צ'י קונג תורם לבריאות?

קיימת הסכמה גורפת על ידי רופאים, מטפלים, פיזיותרפיסטים ואנשים מהשורה שפעילות גופנית חשובה לבריאות. יש סיבות רבות מדוע אימון יומי תורם לבריאות שלנו ברמה הגופנית הפיזיולוגית.

באימון יומיומי של כמה דקות חשוב לכלול תרגילי כח, גמישות, שיפור התנועה וסיבולת לב ריאה. באופן אישי, אני מאוד אוהב צעידה ומאמין, כמו הרבה רופאים שלצעוד 30 דקות כ 4 פעמים בשבוע לפחות היא פעילות מאוד חשובה. הצעידה תורמת לחיזוק הרגלים, למערכת כלי הדם והעיכול ולשיפור סיבולת לב ריאה. כמורה לצ'י קונג אני מעודד את התלמידים שלי לצעוד כדי להשלים את התרגול הבריא שלנו.

יש סוגים רבים של פעילות גופנית כיוגה, פילטיס, אימון משקולות, רכיבה על אופנים, שחיה ועוד. ככל שאנו מתבגרים הגוף שלנו הופך לנוקשה, סובל מפציעות ישנות, עליה במשקל, ומערכות הגוף מאיטות את תפקודן. בקבוצות הצ'י קונג שאני מלמד "בזום" מידי בוקר יש לי הרבה תלמידים ותלמידות מבוגרים. רבים מהם מחפשים "אימון לגיל השלישי", אותו אימון גופני שעוזר להם לתחזק את הכושר הגופני והבריאות. וזה בדיוק מה שתרגול הצ'י קונג עושה. אחד מהנושאים החשובים לתחזק הוא החזרת הגמישות ויכולת התנועה לשרירים ולמפרקים. תהליך טבעי של ניוון גורם לנוקשות אצל מבוגרים, אך גם נטיה לחוסר גופנית.

בוידאו המצורף תוכלו לצפות בהדגמה לתרגיל שאני מלמד בשעורי הזום בבקרים. התרגיל נקרא "למשוך בזנב הפרה" והוא שייך לסדרת שיקום התנועה וחיזוק הגידים "הלוחם הפנימי".

בשעורי הצ'י קונג שאני מלמד אני משתדל לאפשר למשתתפים את הזמן המתאים לשפר את היכולת שלהם. אני מודע לכך שרבים מגיעים לתרגול הצ'י קונג בגלל הרגשה שהאימון הקודם בו עסקו כבר לא מתאים להם. אולי התרגילים כבר קשים מידי, אולי הם גורמים לכאב או שלא נוח לעמוד בקצב הקבוצה. לעיתים עם הגיל והניסיון, אנו מבינים שהפעילות ה'חזקה' בה עסקנו קודם פשוט לא מתאימה לנו יותר. מבוגרים רבים שמים לב לנוקשות ולכאב ולירידה ביכולת התנועה ומחפשים פיתרון. הם מספרים לי שהגיעו לתרגל צ'י קונג כי אחרי שנים שלא עסקו בתנועה הם מפחדים להיפגע באימונים בשיטות אחרות. ובאמת, תרגול הצ'י קונג העדין מאוד מתאים למצבים הללו ועוזר להחזיר האיטיות ובעדינות את הכושר הגופני.

בשעורים שלי אני מתיחס מאוד למצב הגופני של התלמידים, גם למי שלא תירגל בעבר וגם למי שפעיל יותר. אני מתאים את התרגילים לכל הרמות ועובד על שיפור התנועה והפחתת הכאב. כל שיעור כולל תרגילים לגמישות, לתנועה, לשיווי משקל ולחיזוק. בנוסף כמובן אנו מדברים על "צ'י" – אנרגיית החיים, ואני מלמד אותם איך לחוות את האנרגיה ולהזרים אותה בגוף. אני מאמין שכאשר האנרגיה זורמת באופן חופשי, היא מזינה גם את האיברים הפנימיים ומשפרת את כלל מערכות הגוף. התרגול עוזר לכלי הדם, מערכת העצבים, העיכול, הלימפה, התנועה ועוד.

תרגול הצ'י וקנג משפר מאוד את מצב הרוח, מעלה את החיוניות ומרגיע מתחים ודאגות . בשעורים חשוב לי לתת גם את הפן המנטאלי והרגשי ולהראות איך התנועות תורמות לחיי שמחה ושלווה.

בוידאו המצורף, אני מדגים חלק מסדרה חדשה אותה נתרגל השעורי הזום בחודש הקרוב ואני מזמין אתכם להשתתף.

שעורי הצ'י קונג " בזום" מתאימים למתחילים ומתקדמים וכל אחד יכול למצוא בו את החלק שמתאים עבורו. בשעורים אנו משפחה, קהילת מתרגלי צ'י קונג שהבריאות והשמחה חשובה לנו. האימון מתאים לצעירים ולמבוגרים ולכל מיש רוצה לתרגל ולשמור על הבריאות. שעורי הצ'י קונג "בזום" מאפשרים לכם לתרגל בנוחות הבית שלכם .

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי