איך להתמודד עם נוקשות הגוף בבוקר ולהעלות את החיוניות?

אנשים רבים כמעט בכל גיל מתארים את הקימה בבוקר ואת היציאה מהמיטה כחוויה לא נעימה. חוויה שמלווה בתחושת כאב או נוקשות במפרקים והשרירים. מקובל לחשוב שזה משהו שרק מבוגרים סובלים ממנו אך זה ממש לא מדויק . תופעת "נוקשות הבוקר" ועייפות המתלווה אליה נפוצה בכל הגילאים.

ההמלצה שלי היא לקום בבוקר ולתרגל פעילות גופנית מתונה שתזרים את מחזור הדם והאנרגיה. הפעילות תניע ו"תשמן" את המפרקים ותכין אותם לפעילות היומיומית . תרגול צ'י קונג מתאים בדיוק למצב הזה שבו אנו עייפים ונוקשים בבוקר. היתרון שלו הוא, שהתרגול לא דורש מאמץ מיוחד.

אני ממליץ לתרגל כל בוקר כ 15 דקות (או פחות, אם קשה בהתחלה) .את השיפור בתחושת הגוף תוכלו להרגיש תוך מס' שבועות. התרגול בסרטון שמצורף, נועד להקל על נוקשות הבוקר, להעלות את האנרגיה, לשפר את מצב הרוח והחיוניות שלנו .

כאשר העייפות הופכת לכרונית אנו מרגישים קושי אמיתי לתפקד ביום יום. יש תופעות רבות שיכולות להיגרם בגלל חוסר שינה ותחושת עייפות מתמשכת.

חלק מאיתנו סובלים מתחושת מתח וחוסר מצב רוח שיכול להוביל לדיכאון. חלק סובלים מכאבים ונוקשות בשרירי הגוף כאבי גב, מתח ובכתפיים ובצוואר ועוד. לעיתים העייפות תפגע בתפקוד מערכות הגוף כמערכת העצבים, הדם והמערכת ההורמונאלית.

בוידאו הנוסף צילמתי עבורכם תמצאו תרגול צ'י קונג פשוט שמסייע לשינה טובה יותר. יחד עם זאת בשעת הצורך, הוא משפר את רמת האנרגיה ומצב הרוח שלנו. על פי הרפואה הסינית, הכליות, הטחול והריאות הם שלושת ייצרני האנרגיה החשובים ביותר. מסלול ייצור האנרגיה (ייצור הצ'י) מתחיל בכליות ונתמך בתזונה ובאנרגיית הטחול. בנוסף, הוא מקבל חיזוק ועוצמה משמעותיים מפעילות גופנית וחמצן שהריאות מקבלות ומייצרות. אנו קוראים לריאות "המסטר של הצ'י " ובוידאו אדבר על לזרימת האנרגיה בריאות והקלה על תחושות העייפות והחולשה.

מאות תלמידים בגילאים שונים מדווחים על שינויים לטובה בבריאות וברמת האנרגיה אחרי תרגול הצ'י קונג. הם מספרים על ערנות מלאה, שיפור ביכולת התנועה והכושר הגופני. הקלה על נוקשות וכאבים כרוניים מהם סבלו במשך שנים. שיפור במצב הרוח ועוד ועוד. מחקרים רבים מראים שתרגול הצ'י קונג מחדש את מערכת העצבים ותאי המוח ומאט משמעותית את הזדקנות הגוף. התרגול תורם גם לשיפור הקואורדינציה והזיכרון לטווח הקצר והארוך ועוזר לאנשים בכל מצבי הבריאות.

לכן אני ממליץ מאוד להשתתף איתנו מידי בוקר בשעורי הצ'י קונג שאני מלמד "בזום" מידי בוקר.

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי