איך מתח ודאגה משפיעים עלינו ואיך ניתן להפיג תחושות אלה ?

מתח ודאגה הם שני גורמים מאוד נפוצים בחיינו בעולם המודרני. כיום כל רופא יודע להגיד כמה תחושת מתח מתמשכת משפיעה לרעה על בריאותנו. שוב ושוב אנו נתקלים בתופעות ומחלות המקושרות למתח ודאגה . תופעות כמו לחץ דם גבוה, כאבי ראש, הפרעות במערכת העיכול (מעי רגיז לדוגמא). בעולם הגוף – נפש מקובל לומר שיש קשר ישיר בין מתח ומחלות אוטואימוניות כסרטן ודלקות פרקים. דאגה מתמשכת למשל, גורמת לאנשים רבים לאכילה רגשית לא מאוזנת.

'מתח' על פי הרפואה הסינית, הוא חוסר איזון ותקיעות של אנרגיה בכבד וכיס המרה. איברים אלה מיוצגים ע"י "אלמנט העץ" וחוסר איזון בהם מוביל לסטרס במערכת העצבים אשר משפיע על גופנו בכל הרמות- השרירים הופכים לנוקשים, הנשימה קצרה והמיינד שלנו לא מפסיק לחשוב.

כמטפל ברפואה סינית משנת 1998 אני מטפל באנשים רבים שחווים תופעות אלה. אפשר לומר אפילו ש 98% מהאנשים האלה מגיעים עם סימפטומים פיזיים שמושפעים ממצבים רגשיים ונפשיים כמו מתח וסטרס. במהלך השנים נוכחתי לראות עד כמה שילוב של פעילות גופנית עדינה כצ'י קונג מאוד משחרר את התחושות הללו ובונה יכולות פיזיות רגשיות ומנטאליות חזקות.

כדי להרגע בתקופות סוערות או אפילו אירוע ספציפי שמטריד את המיינד… צילמתי עבורכת 5 דקות של מדיטצית צ'י קונג פשוטה וקלילה. מספר תנועות רגועות המשלבות נשימה והקשבה ומסייעות לשחרר את האנרגיה של הדאגה והמתח.

ההמלצה שלי היא, לתרגל עם הסרטון כל בוקר וכל ערב כ 5 דקות.

מה הקשר שבין דאגה ומתח למערכת העיכול?

דאגה משפיעה על אנרגיית "אלמנט האדמה" (מערכת העיכול שלנו) וגורמת לתופעות פיזיולוגיות רבות. דאגה "מזעזעת" את ה"אדמה" שלנו ומובילה לפגיעה באיזון האיברים הפנימיים. כפי שציינתי קודם, אכילת יתר היא אלמנט מוביל של פיצוי בגלל דאגה. כמויות מזון גדולות, שעות אכילה לא סדירות וסוג המזון, פוגע בנו. התוצאה היא: תופעות של עליה במשקל, נפיחות וגזים בבטן, יציאות לא סדירות ועוד. אנשים מתארים את המתח והדאגה כתחושה של "קשר" בבטן.

לכן צילמתי עבורכם סרטון נוסף הממוקד במערכת העיכול שעוזר לנקות את האנרגיה החסומה ולכן משפיע לטובה על החלק הרגשי והפיזיולוגי של "האדמה" שלנו.

אחד הדברים המיוחדים בעולם הצ'י קונג הוא החיבור שלו לפילוסופיה הסיניתשמצאה דרך לחבר בין תנועה ונשימה לאנרגיה של רגש ומחשבה. בקורס הוידאו "איזון חמשת יסודות הרגש" אני מלמד את כל השיטה המלאה של חיבור הפילוסופיה הסינית והרגשות יחד עם תרגול הצ'י קונג הייחודי המתלווה אליה. כל תנועה מיועדת להזרים מחדש את האנרגיה באיבר מסויים המקושר לרגש ומחשבה מסויימים. כך מתקבלת תמונה מלאה של תרגול המשפיע משמעותית על יכולתנו לנתב את הרגשות והמחשבות שלנו באירועים ומצבים בחיי היום יום.

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי