תחושת לחץ בחזה ואי נוחות בבטן – מהו הקשר ביניהם למתח ואי שקט?

אין אדם שלא נקלע לתקופות של אי שקט ומתח במהלך החיים. לעולם המודרני יש דרישות מאיתנו ולכן הוא מאתגר אותנו. עומס היום יום, קצב החיים, דאגות כלכליות, בריאותיות ועוד. התופעות הללו משפיעות על גופנו וגורמות לכיווץ בשרירים, בעיות במערכת העיכול, קושי בנשימה וכו. כדי לעזור לכם להתמודד עם מצבים כאלה, הכנתי עבורכם שני סרטוני תרגול צ'י קונג:

איך להקל על תחושת לחץ בחזה כתוצאה ממתח?

הסרטון הראשון עוסק בתחושת המתח שמורגשת בתעוקה או לחץ בחזה וקושי בנשימה. זוהי תחושה בה הרגשת אי הנוחות נבנית ומורגשת כהצטברות של אנרגיה חסומה בחזה. כתוצאה מכך לעיתים אנו חושים שקשה לנו לנשום או לא נעים לנו בחזה. אולי תחושת מועקה רגשית וכאילו "אבן כבדה יושבת עלינו". בתרגול כאן, אני מסביר על המרידיאנים שזורמים בחזה. בנוסף אראה לכם איך להשתמש בתנועת צ'י קונג, נקודת דיקור סיני ודמיון מודרך. נראה איך השילוב של הכלים הללו עם הנשימה והצ'י קונג משחררים את אי הנעימות שמופיעה בחזה.

במצבים אלו אני גם ממליץ לתרגל את "צ'י קונג סדרת היונה" שעוזר לפתוח את בית החזה. התרגול מעורר את האנרגיית הריאות והלב, מרגיע את הנפש ועוזר לנו להתמודד עם עייפות וחולשה.

איך להקל על תחושת אי נוחות בבטן כתוצאה ממתח?

אחת מהתופעות הנפוצות ביותר כיום היא ההשפעה של המתח על מערכת העיכול. מתח גורם לחלקנו לאכילה רגשית מוגברת. לצרוך יותר מידי סוכר ופחממות "כמזון מנחם". לחלק המתח גורם לתחושות של גזים, נפיחות בחילות ועוד. ייתכן שהתופעות הללו נובעות מבעיות אחרות במערכת העיכול כקוליטיס, מעי רגיז וכו. אך התרגול שאראה לכם יכול להתחיל ולסייע גם לתופעות אלו.

בוידאו המצורף אסביר לכם את המנגנון האנרגטי של מערכת העיכול. אילו איברים ומרידיאנים קיימים בה ואיך התרגול של הצ'י קונג יעזור לשחרר את התופעות הפיזיות והרגשיות.

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי