כאב גב – האנרגטיקה של כאב ברפואה הסינית ואיך לטפל בו

מהו בעצם כאב, מה הן הסיבות אשר גורמות לכאב ומדוע אנו מפחדים מהכאב ומנסים להימנע ממנו. אלו מקצת השאלות שעולות ואנו ננסה לתת להן מענה.

אך יותר מכך, במאמר זה נסביר גם את הגישה של הצ'י קונג והרפואה הסינית לסיבה בגללה מופיעים כאבים ברחבי הגוף.

נסביר על הכאב מהגורם הפיזיולוגי , כגון פציעה, חבלה, מגיעה בעצב או שריר. נשתדל להסביר בהרחבה על התאוריה הסינית האנרגטית להופעת הכאב ואיך ניתן לטפל בו. נתמקד בעיקר בכאבי גב או כאבים לאור שרירי הגב ועמוד השדרה, כך שמה שנסיר יהיה נכון גם לגבי טיפול בכאבי צוואר. אנשים מסוימים סובלים מכאבים או מגבלות תנועה בגב שממש פוגעות באיכות ושגרת החיים שלהם ולכן חשוב לי לתת לכם את בידע והכלים להבין את הסיבות לכאב מהגישה המערבית ומהגישה של הרפואה הסינית. אני מאמין שברגע שאנו מבינים מה לא בסדר, יש לנו את המוטיבציה להתחיל לתרגל ולשפר את המצב.

על פי הגישה הסינית, כאב נובע כתוצאה מחסימה אנרגטית, עודף אנרגיה או חוסר אנרגיה. ומכאן שתרגול הצ'י קונג שהתמקד בתנועה והזרמת האנרגיה באזורי הגוף השונים ובמסלולי המרידיאנים יעיל מעוד בתחזוקת הדוף ובהקלה על כאבי גב וצוואר, ממש כפי שהדיקור הסיני עוזר להקל על הכאב.

הרפואה הסינית כוללת חמישה ענפי טיפול: דיקור סיני, טוינא, צמחי מרפא, תזונה בריאה, וצ'י קונג רפואי.

במסגרת קורס מדריכי הצ'י קונג שאני מעביר קיימנו דיון פתוח על הפילוסופיה והתאוריה של הרפואה הסינית בהתייחסותה לטיפול בכאבי גב . כמורה בכיר לצי קונג ורפואה סינית , חשוב לי לתת לתלמידים את כל הידע המעשי בתרגול הצ'י קונג , אך גם את התאוריה והפילוסופיה שמתלווה לאומנות הייחודית הזו. אני מאמין ששילוב של ידיעה, ותרגול מביא לתוצאות בכל תחום ובוודאי שבתרגול הצ'י קונג.

בוודאו המצורף תלמדו את כל הסיבות לכאבי הגב ואיך הגישה של הרפואה הסינית והצ'י קונג יכולים לשפר את המצב. הפעם לא אתן תרגילים אלא אתרכז בהסברים והסיבות להופעת הכאב ברמה האנרגטית.

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי