איך להפסיק לדאוג ולהחליף את הדאגה במדיטציה בתנועה?

דאגה – היא אחד מהדפוסים היותר משמעותיים שמנהלים אותנו ואת החיים שלנו. מדובר על חשיבה חזרתית שמעסיקה אותנו בעתיד שעדיין לא התרחש, או בשחזור של סיטואציות וזכרונות מהעבר שגורמים לנו לאי נוחות ורגשות לא חיוביים.
כך נוצר דפוס בו אנו מפעילים את מנגנון הדאגה עוד לפני שמשהו קרה, לרוב אנחנו מנסים להימנע ממנו אך ללא הצלחה.
הדפוס הזה מתבטא אצלינו בכל הרמות: מחשבתית רגשית וגופנית. כתוצאה מכך, אנו נכנסים לסחרחרה של רגשות שבאים לידי ביטוי באי שקט, תחושת מתח, עצבנות, נרגנות, חוסר יכולת לחשוב בצורה בהירה ולהתרכז. הגוף שלנו גם הוא משדר אותות מצוקה – נוקשות שרירים, קשיים בנשימה, פגיעה במחזור השינה שלנו וכמובן בשינה עצמה.

על פי הרפואה הסינית "אלמנט האדמה" הוא שאחראי על מחשבה, מיקוד וריכוז, והוא זה ש"סובל" כאשר אנו מודאגים לאורך זמן רב.
אלמנט זה מיוחס למערכת העיכול שכוללים בתוכו את מרידיאני הקיבה והטחול אשר הם האחראים על חילוף החומרים בגופנו. זאת אומרת שהתרגול עוזר גם לחילוף החומרים וליכולת שלנו "לעכל" גם את המזון וגם את הרגשות.
מגיל צעיר אנו רגילים לחשוב שוב ושוב את אותן מחשבות, ולהגיב בצורה דומה לסיטואציות שעולות ביום יום. כתוצאה מכך אנו ממש מתוכנתים לעבוד על פי דפוסים שחוזרים על עצמם, גם אם דפוסים אלו גורמים לנו להיות אומללים ולסבול.
בפילוסופיה הסינית אנו מאמינים כי האנרגיה בגופנו מגיבה בהתאם לרגשות שלנו. על פי מודל זה הדאגה שנמצאת באלמנט "האדמה" גורמת לאנרגיה להיתקע במרידיאני הטחול והקיבה ובעצם לקבע בה את תחושת הדאגה.
יחד עם זאת, על אף שמדובר בהתנהלות אוטומטית, התורה הסינית מציעה לכך פיתרון בצורת תרגול צ'י קונג ספציפי לאלמנט הזה.

בוידאו המצורף אני מדגים תרגיל צ'י קונג מתוך סדרת "חמשת יסודות הרגש" שיעזור לכם להתמודד בצורה טובה יותר עם הדאגות, ולשחרר את האנרגיה התקועה בגופנו.

אני רואה חשיבות גדולה בתרגול הזה, לכן כללתי אותו בתחילת קורס הווידאו הייחודי "מועדון הצ'י קונג".
בבסיס המועדון תמצאו שלושה חודשי תרגול, בהם אנו לומדים 3 סדרות צ'י קונג שמרגיעות את הנפש, מפחיתות את תחושת הדאגה ואי הנוחות, מחזקות את מערכת החיסון שלנו ותורמות לשיפור התנועה בגופנו כדי להקל על כאב ונוקשות.
המועדון כולל 30 סרטוני וידאו בני כ 45 דקות ללימוד ותרגול עצמי. בכל 3 ימים נפתח סרטון חדש המאפשר לכם ללמוד, להתפתח ולשפר את מצבכם הגופני והרגשי בקלות ופשטות.
מערכת המועדון בנוייה כך שהיא מאפשרת לכם לתרגל בבית בכל שעה שנוחה לכם ובקצב הפרטי שלכם.
לפרטים והצטרפות למועדון הצ'י קונג ליחצו על הלינק: https://bit.ly/3cxyi7W

לצפייה בסרטון, לחצו:

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי