YI JIN JING – הלוחם הפנימי

אני רוצה לספר לכם על הסדרה המיוחדת yi jin jing  "הלוחם הפנימי"

האגדה מספרת על המצביא הלוחם  YUE FE שאומץ ע"י הנזירים הלוחמים של מנזר "שאו-לין" בסין. הוא נדהם לראות את מצבם הבריאותי הירוד של הנזירים ולאחר שהתבודד מס' שנים במערה פיתח את התרגול המיוחד הזה כדי להבריא ולחזק את  הנזירים.

במסורת הסינית נאמר כי מי שיתרגל סדרה זו בהתמדה יזכה לחיי נצח ובריאות.

במשך שנים תרגלו הנזירים הסיניים את ההסדרה הזו כבסיס לכל התרגול הבריאותי שלהם וכשורש הצ'י קונג הלחימתי שלהם וכך השיגו יתרון עצום על פני היריבים שלהם ויותר חשוב מכך פיתחו את האגדה על חיי הנצח שלהם.

אני זוכר שבתור ילד אהבתי את סרטי הקונג פה הישנים ואחר כך למדתי להכיר מקרוב את עולם הלחימה והריפוי באומניות הסיניות והיפניות. במשך 12 שנים התאמתי לסירוגין בשיטות שונות , בעיקר באומנות הנינג'יטסו היפנית אך מה שממש אהבתי היה שילוב שאחד המורים העיקריים שלי הכניס לשעורים דרך תרגולי הצ'י קונג.  תמיד חלמתי להגיע לסין למנזר שאולין ולתרגל עם הלוחמים הנזירים.

בהמשך כשלמדתי 6 שנים את מקצוע הרפואה הסינית קיבלתי תובנה מקיפה ועמוקה יותר על המהות של התרגול הבריאותי של הצ'י קונג ואיך היא תורמת לשיפור היכולת הגופנית והבריאותית והנפשית שלנו.

מעל 35 שנים אני מתרגל צ'י קונג ואחת מהסדרות האהובות עלי היא ה yi jin jing  .

למדתי את הסדרה הזו אצל המון מורים מכל רחבי העולם ולכל אחד יש את הייחוד שלו והגישה שלו לתרגל וללמד אותה. אני אישית משלב בתרגול שלי מכמה מסורות והמלחתי לשחזר את כל 36 התרגילים המקוריים של השיטה.

אני זוכר שלפני כ 4 שנים בעת טיול לרומניה הצלחתי ליצור קשר עם אחד המורים המובילים שלהם ובוקר קפוא אחד תרגלנו למרגלות חומת העיר "בראשוב" את הסדרה הזו. נהננו מאוד לתרגל יחד ולהראות אחד לשני את הווריאציות השונות שלנו מתוך מקום של שיתוף ואחווה.

אלו מקצת מהיתרונות שהתרגול מאפשר לנו:

התרגול מאפשר לנו לחוות ריפוי ברמות מעמיקות ביותר. בעיקר בשרירים, בגידים, ברקמות החיבור והמפרקים.

משמעות המילה JIN  היא שרירים גידים ורקמות, מכאן שהמהות של התרגול מובילה לשינוי ושיפור התפקוד שלהם.  ככל שאנו מתבגרים השרירים והרקמות הולכים ומאבדים מהגמישות והחיות הטבעית להם.

תוצאה מכך אנו הופכים לנוקשים וכאובים ומאבדים את יכולת התנועה והכושר הגופני שלנו. התרגול של הצ'י קונג הזה מחדש ומרענן ושומר בצורה "צעירה" את כל הגוף.

התרגול מחזק את מסת העצם בדומה להתעמלות בונת עצם בגרסה הסינית

תרגול בסדרה מתמקד בהפעלת השרירים העוטפים את העצמות עצמם , ודרך התנועות , השימוש בכח הפנימי והנשימה המיוחדת מעשירות בחמצן, צ'י ודם טרי את העצמות ובכך תורמות לבניתן מחדש.

התרגול נותן מענה להקלה על כאבים בגוף כגון כאבי גב, צוואר, כתפיים, ברכיים ועוד, ובכך משחרר אותנו מהכאבים שמתווספים לגוף עם הגיל.

השילוב הייחודי של התנועות הארוכות המגמישות את כל החלקים, יחד עם סיבובי הגב ופיתולי הגידים מאפשר להביא בריאות חדשה אל כל אזורי הנוקשות והכאב שלנו.

הסינית מתארים כאב בחסימה של צ'י (אנרגיה ודם) ועל ידי התרגול הסדרה אנו מצליחים "לפרק את החסימות הללו" ולהרגיע את בכאב שאנו חווים.

התרגול עוזר לשפר את הכושר הגופני, יכולת התנועה של הגוף ומסייע בשיפור שיווי המשקל

הנשימות העמוקות שאנו מפעילים בעת תרגול הצ'י קונג יחד עם עבודת הרגליים החזקה מעלות מחדש את הכושר הגופני שלנו ומאפשרות לשמר ולשפר את שיווי המשקל שלנו ביום יום.

כתוצאה מכך התרגול משפר את היציבה ומחזק את שרירי הליבה, הרגליים והברכיים.

התרגול מרפא איברים פנימיים ומשפר את תפקוד המערכות בגוף כגון מערכת העצבים, הלימפה, כלי הדם ועוד…

פיתולי עבוד השדרה משפעלים את זרימת הדם והאנרגיה במערכת העצבים שלנו ובכך תורמים לשיפור המצב הבריאותי בכל המערכות בגוף.

על ידי עבודת הכח הממוקדת כלי הדם מזרימים כמויות גדולות של חומרי הזנה והתפקוד הכללי שלהם משתפר.

מערכת הלימפה שלנו לומדת מנקות את רקמות הגוף מהעומק ולאפשר התחדשות והתרעננות .

התרגול משפיע על הנשימה, מרגיע ומשרה שלווה עמוקה שעוזרת למיקוד החשיבה והזיכרון.

רמת הריכוז שאנו מפעילים בתרגול זה , יחד עם אורך הסדרה ומורכבותה משפרים מאוד את הזיכרון והיכולת להתמקד בכל הרבדים של חיינו ומאפשרים בהירות לשלווה.

התרגול מעלה את רמת האנרגיה, ומשפיע על התפקוד והחיוניות שלנו במשך היום.

הצ'י קונג האנרגטי הזה מטעין אותנו בחמצן, דם ואנרגיה בצורה כל כך מעמיקה שמשפיע לטובה על כך התפקוד ביום  יום שלנו.

מתרגילי הסדרה מספרים שיש להם פחות צורך לישון, הם לא מרגישים עייפים ועל החיוניות שלהם משתפרת.

הסיבה שאני קורא לסדרה הזו "הלוחם הפנימי" היא שלאחר שנים רבות של תרגול מעמיק אני מרגיש שהתרומה שלה לבריאות שלי, ליכולת הרגשית והמנטאלית שלי היא כל כך גדולה שהיא ממש הופכת אותנו "ללוחם מודרני" שיכול להתמודד על כל הקשיים והאתגרים אשר אנו נתקלים בהם בימים אלו.

אני ממליץ בחום ללמוד ולתרגל כמה פעמים בשבוע את הסדרה המופלאה הזו ה yi jin jing  

לקורס הוידאו המלא לחצו על הקישור שבתמונה

yi jin jin course daniel samelson
https://bit.ly/3ohXgxryi jin jin course daniel samelson

https://bit.ly/3ohXgxr

שתפו לאדם שאתם אוהבים

שיתוף בפייסבוק
שליחה בוואטסאפ
שיתוף דרך מייל

פוסטים נוספים

קבלו במתנה את כל הפוסטים המובילים שלי בצורה מאורגנת ומסודרת לפי נושאים.

בנוסף תקבלו תכנים בלעדיים לרשימת התפוצה שלי